در صنایع آسانسور و نصب آسانسور در اصفهان به خاطر کم کردن مقدار هزینه نیرو برای دستگاه تعلیق اتاقک بالابر از مراحل متفاوتی استفاده می کنند که دو راه شاخص آن به صورت زیر است
با delsatec درنصب آسانسور در اصفهان
دستگاه تعلیق 1 به 1 مناسب تر و عمومی تر از دستگاه 2 به 1 است ، در این دستگاه با استفاده از فریم وزنه تعادل نسبت به استخراج بهره از دستگاه انبساطی و کاهش انرژی مصرفی موتور، اتاقک بالابر جابجا شود. در این بین فلکه بنیادی گیربکس بالابر که کابل ها که بالای آن قرار دارد به عنوان یک قرقره برای تغیر ارتفاع کابین بالابر استفاده میشود.
تصویر این کار به این صورت است که موتورگیربکس با فلکه گیربکس در موتورخانه بر روی بام چاله بالابر جای دارد و کابل ها روی آن قرار دارد و دو طرف کابل ها از دو طرف به اتاقک و فریم وزنه تعادل متصل شده است.با دلساتک در نصب آسانسور در اصفهان
ولی در برخی از بالابر هابا توجه به مدل طراحی از فلکه هرزگرد استفاده می شود که در این موقعیت فلکه هرزگرد نیز به این مجموعه اضافه می شود.
تعداد کابل ها و سایز آن ها بسته به حجم و اندازه تراول بالابر دارد ، به طور معمول برای بالابر های معمولی حداقل از سه رشته کابل با سایزهای 9 ، 10 و 11 استفاده میشود . افزایش تعداد یا تعین نوع قطر کابل ها بستگی به نوع وتیپ بالابر دارد.
در دستگاه 1 به 1 میزان حرکت کابل ها بر روی فلکه حرکت اتاقک و فریم وزنه تعادل می باشد با این اختلاف که اگر کابین به بالا برود فریم وزنه تعادل به پائین حرکت می کند و بالعکس با توجه به شکل 1 سیستم 1 به 1
با نصب آسانسور در اصفهاندر نصب آسانسور در اصفهان